Sweet Heart

Thursday, December 30, 2010

Tak Mahu Ubat

Dua hari lepas ini budak demam bengkak gusi lagi,pandai sangat gigit puting susu,seharian tak dengar suara dia camana nak cakap mulut dah bengkak,pergi klinik nak bagi makan ubat punya lah payahnya,kalau nak pegang paksa suap ubat tenaga kami berdua ni pun senang2 je dia tepis,kalau ubat demam tu boleh lg la bagi ikut bawah tu pun kalau badan panas sangat tapi kalau ubat antibiotik menang terpaksa jugak la bergelut nak bagi makan ubat tu,bergelut dah 1 hal dah ubat masuk dalam mulut sengaja pulak dia muntahkan balik dah tu camana nak cepat baik,tapi semalam tah mimpi apa dia nak pulak makan ubat,senang pulak makan ubat penat bergelut kot,hari ni tak nak makan pulak..huhu apahal lak ni,tengahari tadi pandai dia pergi kat mama cium2 pipi mama ingat kenapa..rupanya nak pujuk mama supaya tak kasi dia makan ubat dah "erisya dah sembuh dah mama tak sakit dah tak payah makan ubat dah kan mama?.." ya lah tu kalau dengan mama tak ada pujuk2 selagi tak sembuh ubat tetap kena makan..bukan saja2 mama nak kasi ubat kalau tak sakit.

Demam dah kurang baru nak start main.

0 comments: