Sweet Heart

Thursday, February 4, 2010

Suatu Peristiwa..

Dua hari lepas erisya demam..ermm..lama betul dah rasanya erisya x demam,last dia demam kuat masa raya tahun 2008,masa tu demam kuat sebab nak naik campak,sampai la skarang,malam dua hari lepas plak badan dia tetiba panas,dah la ubat pun x der sbb dah lama sgt x pergi klinik..berjaga la mama sampai ke pagi..tido2 ayam je,takut panas melampau je..risau gak..tapi malam tu badan dia memang panas betul..selimutkan dia tebal2 kasi keluarkan peluh2..memang berpeluh dia sampai basah baju..alhamdulillah pagi tu panas dia dah beransur kurang..bangun tido mandi2..demam dia terus hilang..sampai la hari ni..ermmm..satu malam je dia demam alhamdulillah..

Dalam hati terfikir jugak kenapa malam tu dia tetiba lak demam,satu hari je plak tu,baru mama teringat,siang hari sebelum dia demam tu mama ada main sorok2 ngan dia,lagipun erisya ni memang suka sangat main sorok2 ni bila dari jauh dia dengar papa balik kerja,dia pun mula la cari tempat nak sorok..bukan hari tu je kami main sorok ni..boleh katakan hari2 gak la..tapi hari tu ingat nak wat dia cari mama sampai susah nak jumpa pulak la..jadi mama sorok la disebalik langsir sliding door tu,maka tercari2 la dia.."mana mama" "mana mama" last2 dia nampak gak mama gerak2 sebalik langsir tu,tapi dia x berani nak pergi dekat sebab dia ni penakut sikit,dia ajak papa temankan..papa pun temankan lah,sebelum tu dia ada bisik kat telinga papa dia cakap "pocong"..mama plak buat2 sergah,alamak terkejut plak dia,kuat jugak la nampak dia terkejutnya..papa pun terkejut skali hehe..dalam hati risau gak takut dia demam plak kan sebab tekejut,sebab pernah masa duk hostel belajar2 dulu geng2 mama pernah main usik2 ni,siap makeup cam hantu pastu pergi usik kawan mama,x sangka dia punya la terkejut dan takutnya sampai demam 3 hari,ish!!..sian betul..dan x sangka plak sampai camtu skali kesan terkejut tu..lepas tu baru la mama tahu rupa2nya erisya demam sebab terkejut..aduyai sian anak mama..sorry mama x buat lagi..ampun huhuhu..

4 comments:

znurul said...

erisya demam terkejut ye..sian..eh mama pi selimut ke time panas2 tu?biasa budak2 kalu demam panas, doktor suruh bukak2 semua baju,lap2 air..kalo org tua pulak, baru kena selimut sampai berpeluh ni.tapi ok la erisya x apa2 dah..pengajaran tu,mama..

irma said...

haha....mama...mama...
xpon erisya demam nk adeq kot..kah3...jgn marah..

erynonelove said...

ermm..eh x leh selimut ke,bukan ke masa tu la nak suh dia kuar peluh,lawan dia punya demam tu kan,dia kuar peluh maknanya dia dah beransur kebah..dan kalau demam yg panas melampau tu baru kena lap dgn air..hehe.

danishfamily said...

susah gak eryn kalu anak demam terkejut ni..