Sweet Heart

Thursday, November 5, 2009

KENANGAN TERINDAH

Assalamualaikum...(SEBELUM BACA ENTRY KALI NI TERLEBIH DAHULU SILA OPEN SOUND SPEAKER KOMPUTER/LAPTOP ANDA)

hari berganti hari,terasa sungguh cepat masa berlalu pergi,10 november dah x lama dah,5 hari je lg..bahang perpisahan kian terasa,hepi bila dapat pindah semenanjung..segala2nya ada disana family,makanan,kemudahan, macam2 lagi lah.. kalau nak dibandingkan disini..tapi bila dah tiba masanya sayu pulak rasanya hati ni nak meninggalkan pergi..mungkin sudah adat perpisahan akan disusuli dengan kesedihan,mungkin ini hanyalah sementara saja..insyallah,setiap pertemuan ada perpisahan itu sudah pasti.

Selain dari kawan2 dan sahabat handai yang dikasihi di sandakan ni..ini adalah antara kenangan yang sukar kami lupakan.

"Rumahku syurgaku" walaupun hanyalah rumah sewa disini lah tempat mama tinggal sejak berhijrah ke sini,sejak bergelar isteri rumah ni lah menjadi rumah pertama yang ku tinggal,tempat mama menguruskan rumahtangga sebagai isteri dan mama...meninggalkan seribu memori pahit manisya ada disini..


Kereta wira aeroback DAE223..terpaksa jugak kami tinggalkan disini,papa teramat lah sayangkan keretanya ni..kalau boleh ingin kami bawanya bersama pergi,tapi apa boleh buat atas sebab2 tertentu maka terpaksalah kami pindahkan hak milik,tapi x per sekurang2nya ada jugak kenangan kami kat sini,ha kalau kawan2 di sandakan ni tengok kereta ni ingat2lah kami yer ihik....


Tangga kesayangan erisya,yang pastinya tangga ni memang x boleh dibawa pergi bersama..erisya teramatla suka main kat sini,main,makan,tido pun kat tangga ni..nasib baik dia main bawah je x berani pulak dia naik atas tu..


Kucing kesayangan kami..asalya kucing ni bukanlah kucing peliharaan kami,tah mana datangya kucing ni,selalu duk main2 kat belakang rumah depan rumah..tengok kurus je,jadi kami pun selalu la kasi dia makan,lama2 dia dah jd manja pulak dengan kami,sebab dia selalu mengiau kami panggil dia "yoyong"tapi x bawak masuk rumah pun,cuma time dia lapar dia datang la,selalu gaduh dgn kucing lain,kadang2 tu badan dia luka2,papa la yang selalu sapukan ubat..tapi bila dah lama rasa sayang pulak nak tinggalkan,tapi apakan daya kami tak boleh bawanya pergi..ha lepas ni bila kami dah x der kat sini pandai2 la jaga diri yer,pandai2 la cari makan,yang penting jangan selalu bergaduh dengan kucing dan anjing2 liar tu..kalau badan luka kami dah x der nak sapukan ubat lagi..jaga diri baik2 insyallah jika diizinkan tuhan suatu hari nanti kita akan jumpa kembali tak didunia diakhirat sana nanti insyallah.

4 comments:

danishfamily said...

sayu jer baca blog eryn...

erynonelove said...

Tuan hok jong tulis ni lagi sayu kak sue..hik..hik..hik..

irma said...

huhu sadis sungguh....

mama julis said...

takpe...nanti eryn kita reunion d sana.sedih x jumpa eryn.