Sweet Heart

Sunday, August 9, 2009

Hari Ini

Bosanya rasa hari ni..kemarin dah kluar..mlm ni rasanya x kluar dah kot..sejak virus Influenza A H1N1 senang kata (selsema babi)yang makin mengganas menyerang dunia & negara ni rasa cam gerun je nak kluar mana2..terutama kat tempat2 sesak..walaupun di sandakan setakat ini belum ada lg kes kematian dilaporkan,tapi kita harus berjaga2 dengan wabak ganas ni..mintak simpang2kan lah wabak ni..

sejak sari dua ni plak mama rasa pedih2 tekak,ingat nak selsema..tp sampai skarang x der tanda nak selsema pun,mungkin sbb cuaca skarang ni panas,badan plak kekurangan air tekak jd kering sbbtu jd pedih,tapi hari ni pedih tekak tu dah hilang dah rasanya..alhamdulilah..tak sia2 beli air 1oo+ berbotol2..sambil tu cek2 gak lah suhu badan takut2 demam x sedar,langkah berjaga2 tengok lebih pada tahap normal kena terus pegi klinik..zaman skg ni x leh dibiarkan..alhamdulillah stakat ni suhu badan pun normal je..35.9 - 36.3 (erisya punya termometer mama pinjam).

Belajar masak...disebabkan sekarang ni dah jarang keluar maka anak dara ku nampak bosan je dia dirumah..maka mama cari la idea nak hiburkan hatinya..ajak main masak2,main jongkang jongkit..haha (guna kaki)kadang tu main ba..ba pun ada jugak..naik atas belakang mama..adoi sempot mama..x pe la yg penting dia happy.

Tak cukup siang main masak2 dengan mama,malamnya plak dia paksa papa main masak2 ngan dia haha..habis periuk belanga mama dia wat main.

2 comments:

znurul said...

sama lah kita..perit tekak tapi Alhamdulillah x jadi selsema..
Erisya nok jadi chef tu besar kekgi..

julia jus said...

BERTUAH MAMA DIA ADA ANAK RAJIN NI..